Düzenli olarak “makul” miktarda alkol tüketiminin, kalp ve damarlara iyi gelmediği belirlendi. Bir grup ABD’li ve Kanadalı araştırmacının ABD’de yayınlanan çalışmasına göre, her gün belli miktarda alkollü içki içmek, sanılanın aksine kalp-damar hastalıkları riskini azaltmıyor.Uzmanlar; ABD, Avrupa, Asya ve Karayiplerde daha...
Sakarya Doğumevi Ana Çocuk Sağlığı Hastanesi Kadın Hastalıkları Doğum Uzmanı Opr. Dr. Metin Mutlu, kürtaj sonrası gebeliklerde anne adayının düşük yapma riskinin yüzde 200 oranında artabildiğini bildirdi. Opr. Dr. Metin Mutlu, kadınların kürtaj hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığını belirterek, kürtaj yaptıran kadının sonraki gebeliklerde düşük...
Kolesterol seviyesini düşürmek için kullanılan statin grubu ilaçların, daha önce söylenenin aksine meme kanseri riskini artırmadığı belirtildi. ABD’nin Pittsburgh Üniversitesinden bilim adamlarının yaptığı, ABD hükümetinin maddi destekte bulunduğu araştırmaya göre, suda erimeyen statin esaslı ilacı alan kadınlar, ilaç...
ABD'de yapılan bir araştırmada, düzenli olarak kırmızı et tüketen genç kadınların göğüs kanserine yakalanma riskinin arttığı belirlendi. Sonuçları Archives of Internal Medicine adlı tıp dergisinde yayımlanan araştırma, Harvard Tıp Okulu tarafından 90 bin kadın üzerinde yapıldı. Buna göre kadınlar yirmili, otuzlu ve kırklı yaşlarda ne kadar kırmızı...
Yapılan yeni bir araştırmaya göre, hepatit C virüsünün neden olduğu karaciğer hastalığına sahip kişilerde lenfoma görülme riski oldukça yüksek.Yapılan çalışmada, Hepatit C hastalarında bu riskin genel olarak %30 arttığı, ancak Waldenstrom’s macroglobulinemia isimli lenfoma türünün görülme riskinin %300 daha fazla...
İngiliz Tıp Dergisinde yayınlanan yeni bir çalışmaya göre, daha az tuz tüketmek, kalp ve damar hastalıkları riskini dörtte bir, kalp krizi riskini de beşte bir oranında azaltıyor.Çok fazla tuz tüketiminin kan basıncını yükseltebileceği, yüksek tansiyonun da kalp krizi ve inme riskini artırabileceği uzmanlar tarafından zaten biliniyordu, ancak dergideki...
Cinsel Tıp Enstitüsü (CTE), kalp hastalarının sıcak havalarda 'sevişmemelerini' önerdi. Cinsel ilişkinin kalbi yorarak kalp krizi riskini arttırdığına dikkati çeken enstitü, "Kalp hastalarının yaz aylarında sıcağın en üst seviyede olduğu gündüz öğle saatlerinde sevişmemesi ve cinsel ilişkiye girmemesi gerekir" uyarısında...
Sayfa 1 toplam 7Hastalarımızın muayenesi tamamlanıp, reçeteleri hazırlandığında son bölüm "yeme-içme faslı"dır. Öyle veya böyle her iki hastadan biri mutlaka hastalığı ile ilgili bir besin kısıtlaması yapıp yapmayacağını merak eder. Biz doktorlar yiyip içtiklerinize yasaklar koymayı pek severiz. Hocalarımız bu konuda daha acımasızlardı, şimdi biz...
OYAK Genel Müdürü Coşkun Ulusoy, gruba bağlı 25 şirketin genel müdürleri ve 160 dolayındaki çalışanlarıyla birlikte Ankara Feribotu'yla Erdemir Limanı'na yanaştığımızda düşündüm.5 ay kadar önce de Erdemir'e Kalıpsan ve Veston'un patronu Turgut Dinsel, oğlu Koray Dinsel ve Yayın Koordinatörümüz Fikret Ercan'la birlikte gitmiş, Genel Müdür Oğuz Özgen'le sohbet etmiştik.Geçen 5 ayda neler...
Geceleri çok horluyor ve belirli aralıklarla uyanıyorum. Doktorum sorunumun uyku apnesi olduğunu söyledi. Doğru olabilir mi? Müzeyyen K./Eskişehir Uyku apnesi bu köşede en çok ilgi gören konulardan biri. Gece horlamalarına eşlik eden solunum durmaları, pek çok kişinin ortak sorunu. Uyku apnesinin kişiyi sabah yorgunluğu, konsantrasyon güçlüğü, hafıza problemleri, yüksek tansiyon ve...
İsveç'te yapılan bir araştırmaya göre; bebeğini uzun süre emziren annelerin menopoz döneminden sonra romatizma olma riski azalıyor. Araştırmada, emzirmenin ya da doğum kontrol hapı kullanmanın romatizmaya etki edip etmediği incelendi. 18 bin kadının inceleme altına alındığı araştırma sonucunda, bebeklerini en az 13 ay emziren annelerin eklem romatizması olma risklerinin, bebeklerini hiç...
US National Stroke Association geçtiğimiz günlerde yaptığı bir açıklama ile inmelerin yüzde 80 oranında önlenebildiğini açıkladı. İşte inmeden korunmak isteyenler için öneriler:* Rapora göre yüksek tansiyon inme riskini artıran en önemli faktörlerden biri. Bu nedenle tansiyonunuzu düzenli aralıklarla kontrol ettirmeniz gerekiyor. Yüksek tansiyon probleminiz varsa hemen bir doktora başvurun.*...
ANKARA - Mart 2008 verilerine dayalı olarak hazırlanan ve üç ayda bir yayımlanan raporda, Mart 2008 itibarıyla, Merkez Bankası dahil Türk finans sektörünün aktif büyüklüğü geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21 oranında artarak 844.6 milyar YTL seviyesine ulaşmıştır. Yapısal göstergeler itibarıyla, bankacılık sektörü, 2007 yılında olduğu gibi 2008 yılının ilk çeyreğinde de büyümeye...
Amerika'da yapılan bir araştırmaya göre; kadınların uyuma biçimleri felç riskini artırıyor. Araştırma; gecede 9 saatten fazla uyuyan kadınların felç riskinin yüzde 70'e kadar arttığını gösterdi. Kuzey Carolina Üniversitesi'nden Dr. Chiuan Chen, 7.5 yıl süren araştırmada inceledikleri kadınlardan 116'sının koroner kalp rahatsızlığı yaşadığını ve bu durumun beyne giden oksijeni keserek felce yol...
Londra'da konuyla ilgili düzenlenen bir toplantıda sunulan bildiride, beyinleri ve sinir sistemleri hala gelişmekte olduğu için, 16 yaşın altındakilerin cep telefonlarının yaydığı radyasyona daha fazla maruz kaldıkları kaydedildi.Daily Mail'in haberine göre bilim adamları, çocukların kafaları daha küçük ve kafatası kemiği daha ince olduğu için radyasyonun beyne daha kolay nüfuz ettiğini...
Doğumlarından sonraki ilk 9 aylık dönemde balık yedirilen bebeklerde, egzama görülme olasılığının daha az olduğu belirlendi. İsveçli bilimadamlarının yaptığı araştırma kapsamında, çocukları henüz yeni doğmuş olan 5 bin aileyle, çocukları bir yaşına gelinceye kadar görüşüldü. Araştırma, balığın, bebeklerde egzama olasılığını yüzde 24 oranında azalttığını ortaya koydu. Bu oran, yağlı veya yağsız...
Kanadalı bilim adamları, aspirinin kadınlarda göğüs kanseri riskini azalttığını ortaya koydu. British Columbia Üniversitesi tarafından yapılan ve bu alanıda şimdiye dek yürütülen en geniş araştırmada günde bir kez alınan aspirinin göğüs kanseri riskini yüzde 13 oranında düşürebildiği belirlendi. Uzmanlara göre etkin madde olan ve ağrı kesicilerde bulunan 'ibuprofen' ise bu tehlikeyi yüzde 21'e...
Women's Health dergisinin ekim sayısında yer alan haberde; Chronobiology International'ın çalışmalarına göre, gece yaktığımız ışıkların, göğüs kanseriyle bağlantılı olduğu belirtildi. Kanserin, genellikle sokak lambaları, iş yerleri ve ev dışı aydınlatmaları gibi yapay ışık kullanılan yerlerde, yüzde 73 arttığı gözlemlendi. Korunmak için yatak odalarınızın pencerelerinde koyu renk perdeler...
Almanya Potsdam Üniversitesi'nin 350 bin kişi üzerinde yaptığı araştırmaya göre, şişmanlık ve büyük göbek sahibi olmak; diyabet ve kalp hastalıklarını tetikliyor ve ölüm riskini artırıyor. Araştırma 9 ülkenin katılımıyla gerçekleştirildi. ...
Hollandalı uzmanların, "American Association for Cancer Research"ün Washinton'daki toplantısında sunulan araştırmasına göre, sigara ve içki içenlerin gırtlak veya mide kanseri olma riski, hiç içmeyenlere oranla daha yüksek. Araştırmaya katılan uzmanlardan Maastricht Üniversitesi epidemiyolojisti Jissie Steevens, sigara kullananların mide ve gırtlak kanserinin yanı sıra yemek borusu...